השוק העולמי כולו מדבר על אנרגיה מתחדשת והירידה מהשימוש בנפט. גם עולם הרכב, צרכן הנפט הגדול ביותר, פונה לכיוון בצעדים גדולים, שלא לומר בנסיעה מהירה, ועובר לרכבים חשמליים. רכב חשמלי זה כבר לא משהו עתידני ומשונה, אלא פיתרון זמין ונגיש בכל העולם, ובטח שבישראל.
לא רק טסלה, חברות רבות מציעות דגמים שונים, משפחתיים או דגמי יוקרה, עם מערכת חשמלית כשרה לגמרי. נכון, רוב הרכבים החשמליים בישראל הם עדיין היברידיים, כלומר מציעים שימוש במקביל בדלק ובחשמל, לפי הצורך, אך בכל זאת, המהלך נעשה, מתהווה, ומקבל הד רציני מאוד מכל העולם, ותמיכה ודחיפה מחברות גדולות.
רכב חשמלי זה ההווה
לא רק העתיד, ההווה הישראלי כבר מציע לכם רכבים חשמליים, כאשר חברת טסלה החלה לשווק 3 דגמים חשמליים לגמרי בישראל. עדיין לא "בסט סלר", עם מחירים ישראלים של הרכבים הייחודיים, ובכל זאת הרכב הפך זמין לקהל הישראלי, מה שמהווה עוד צעד משמעותי לעבר המעבר של כבישי ישראל לעבר השקט של הרכב החשמלי.
מאות עמדות טעינה כבר נפרשו בחניונים פרטיים וציבוריים, כדי לאפשר לקהל הרחב להחנות בסמוך לעמדת הטעינה ולשוב לרכב לאחר הפגישה או הקניות, כדי למצוא את הרכב טעון ומלא באנרגיה חשמלית בדרך לנקודה הבאה. אם אתם עם רכב של טסלה, לדוגמא, טעינה מלאה אומרת מאות קילומטרים של נסיעה ללא צורך במטען, הכול בהטענה אחת.
הצד הטוב של החשמל
הטעינה החשמלית מאפשרת לנו חיסכון כלכלי בנפט, אבל לא בכך מסתיים העניין. הרכב החשמלי מציע כבישים שקטים, נסיעה בהנעה חשמלית, מבלי לשמוע את הרעש הבלתי פוסק של טרטור המנוע עם הבוכנות המכילות פיצוצים ושריפה אינסופית של בנזין.
השריפה הנמנעת במנועים החשמליים השקטים והנקיים אומרת שאין פליטה של עשן לאוויר, כך שהמרחבים העירוניים ומרחבי הנסיעה והמגורים שלנו יהיו נקיים יותר, נטולי זיהום האוויר הרב שכלי הרכב מכתיבים לנו כחלק מהשגרה, זיהום איתו אנו מסכימים כאילו בלית ברירה כדי להמשיך וליהנות מיתרונות המודרניזציה, כלי הרכב הזמינים לנו. רכב חשמלי פותר אותנו מכך, ומאפשר לנו נסיעה שקטה, נינוחה, ונקייה.